Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Veronese Paolo, κατά το πρότυπο
Βερονέζε Πάολο, κατά το πρότυπο
Αλληγορία της Σοφίας και της Δύναμης
Λάδι σε μουσαμά, 153 x 96 εκ.
Κληροδότημα Γεωργίου Αβέρωφ
Ο πίνακας που αποτελεί αντίγραφο, μάλλον του 18ου αιώνα, του έργου του Πάολο Βερονέζε (Paolo Veronese, Βερόνα 1528 – Βενετία 1588), Αλληγορία της Σοφίας και της Δύναμης (εκτίθεται στο μουσείο Frick collection στη Νέα Υόρκη)
απεικονίζει μία αλληγορική σκηνή. Στα αριστερά μια πλούσια, κατά την προσφιλή αντίληψη της βενετσιάνικης τέχνης, ντυμένη γυναικεία μορφή η οποία συμβολίζει τη Σοφία, όπως φαίνεται από το φως που λάμπει πάνω από το κεφάλι της, κοιτάζει προς τα επάνω, ενώ πατάει με το ένα πόδι της σε μια υδρόγειο σφαίρα, που συμβολίζει τον κόσμο. Κάτω στα πόδια της είναι πεταμένα ένα στέμμα, κοσμήματα, χρήματα, στρατιωτικά εμβλήματα. Ο Ηρακλής στα δεξιά της, σε μια στάση που αναδεικνύει το μυώδες σώμα του, συμβολίζει την ωμή Δύναμη. Στα δεξιά, κάτω από τον Ηρακλή, είναι καθισμένος ένας ερωτιδέας. Η επιγραφή στην κολόνα OMNIA VANITAS (ΤΑ ΠANTA ΜΑΤΑΙΟΤΗΣ) από τον Εκκλησιαστή ολοκληρώνει την αντίληψη της υπεροχής της Θείας Σοφίας έναντι των εγκοσμίων.